Umelá inteligencia, robotizácia, rast e-commerce, či dôraz na udržateľnosť budú naďalej formovať budúcnosť celého odvetvia logistiky. Transparentnosť, rýchlosť a ekologické riešenia sa stávajú kľúčovými prioritami tak pre firmy, ako aj zákazníkov.
Klienti sa globálne spoliehajú na vysoký štandard doručenia. Rastie dopyt pod tzv. door-to-door zásielkach, teda od odosielateľa priamo k zákazníkovi. Mnohé zásielky najmä v oblasti IT vyžadujú dopravu na poslednej míli so službami tzv. bielych rukavíc (zahŕňajú napr. vybalenie a ekologické odstránenie obalových materiálov).
HoreNedostatok kvalifikovaných ľudí
Sektor logistiky preukázal vysokú mieru odolnosti aj počas pandémie, aj po vzniku nestability v Červenom mori. No naďalej bude musieť čeliť nepredvídateľným situáciám.
Pokračujúcim trendom je nedostatok kvalifikovaných ľudí a stúpajúca cena práce, čo…