Umelá inteligencia sa pomaly, ale isto presadzuje do každého odvetvia. Výhody umelej inteligencie už objavili aj slovenskí energetici. Spoločnosť Západoslovenská distribučná (ZSD) rozšírila vďaka umelej inteligencie nonstop poradenstvo pre odberateľov elektriny.
Webovú aplikáciu chatbot Edo využívajú obyvatelia západného Slovenska čoraz častejšie. Od februára ich dokáže informovať aj o stave vybavovania podanej žiadosti o pripojenie odberného miesta.
HoreChatbot Edo pomôže pri výpadku elektriny
„Od svojho spustenia v roku 2021 je tu chatbot Edo pre zákazníkov spoločnosti Západoslovenská distribučná v prípade, ak u nich vypadla elektrina. Dokáže zistiť a napísať, čo sa na danom odbernom mieste práve deje, či ide o poruchu, plánovanú odstávku, prípadne odpojenie z dôvodu porušenia zmluvných vzťahov,“ uviedla pre agentúru SITA…